
Fiskefartøy traff botn - skal ikkje gjera det same igjen
Den 14. oktober var fiskefartøyet «Storeknut» uheldig på veg attende frå eit fiskefelt nord om Lofoten. Ved innsegling til Verøy var fartøyet nede i botn.
Fartøyet vart fortøydd ved lossekai like etter. Det vart so inspisert med ein gong, både innvendig og utvendig. Ingen lekkasjar vart oppdaga.
I Verøy var det ikkje mogleg å få ein dykkar til å sjå på dette. Fartøyet fekk difor dispensasjon til å få dykkarar til å sjå på dette i Svolvær.
Redningsselskapet stilte med dykkar då dei ankom kaien i Svolvær. Bunnbesiktelsen vart gjort og dei fekk video av det. Videoen vart gått gjennom i samband med DNV, og dei fekk pålegg om å utbetra skadane innan 1,5 månad.
Skaden omfattar om lag fire kvadratmeter midtskips på styrbord side, under vasslinja. Omlag under slingrekjøl, står det.
Dei fekk dispensasjon til å halda fram som vanleg i 1,5 månad, står det i ulukkesrapporten. Dette vart stadfesta av Sjøfartsdirektoratet sin vakttelefon 16- oktober omlag 19.30.
Ingen vart skadd under hendinga, men fartøyet fekk seg ein skade.
Fartøyet «Storeknut» vart bygd i 1996, er 70,6 meter langt og 13,6 meter breitt.
Under årsak skildarar innsendar av rapporten at det var trang innsegling der låg fart var naudsynt. Straum og vind måtte hensynstakast, noko som resulterte at ein kom for nær land.
Før inngegling var det risikovurdert muntleg av bruvaktbesetninga.
Det er sett i verk tiltak for å unngå denne situasjonen igjen, og den er å ikkje gjera den same inseglinga, med lasta båt, på natta, når det er straum og kuling.
Les også:
-
Hydraulikklekkasje førte til brann i gravemaskin
Da gravemaskinføreren om bord i «Hagland Carrier» i januar forsøkte å løfte mer enn én stein sprang hydraulikkslangen lekk, og det oppstod en mindre brann. Brannen ble imidlertid slukket raskt.
-
– Det er ikke alt vi er helt enig om i rapporten
Vår arbeidsbåt MS «Maya» gikk dessverre tapt 15. februar i fjor under utførelse av et slepeoppdrag.
-
Brukte uegnet utstyr før forlis
Torsdag den 15. februar 2024 forliste arbeidskatamaranen «Maya» vest av Karmøy etter flere sammenstøt med eget rørslep. I en rapport fra Statens Havarikommisjon kommer det frem at det under slepeoperasjonen ble benyttet utstyr som ikke var egnet for denne typen operasjoner.
-
Økning i ulykker med næringsfartøy i 2024
Sjøfartsdirektoratet rapporterer 1154 hendelser, inkludert fem dødsfall.
-
Falt bevisstløs i sjøen etter ulykke på arbeidsfartøy
En ansatt ved Nova Sea Aquaservice havnet i sjøen og mistet bevisstheten etter en arbeidsulykke om bord på selskapets fartøy «Nova Pioner».