Autonome robotar skal byta batteri for å optimalisera sambandet
I slutten av 2020 vann Norled anobdet på hurtigbåtsambandet mellom Kristiansund - Trondheim (rute 800).
Denne kontrakten startar januar 2024.
Onsdag 1. februar orienterte seksjonsleiar for drift i FRAM, kollektivtransportforvaltaren for Møre og Romsdal, politikarane i samferdselsutvalet i Møre og Romsdal fylkeskommune sitt samferdselsutval om konseptet for elektrifisering, skriv Møre og Romsdal fylke i ei pressmelding.
– På strekninga Trondheim–Kristiansund vil Norled sette inn to heilt nye elektriske fartøy, med kapasitet på om lag 280 passasjerar. Maskineriet vil vere ein kombinasjon av elektrisk framdrift, batteri og dieselgeneratorar. Samanlikna med rein dieseldrift for same type fartøy er det estimert 5,7 millionar liter redusert dieselforbruk per år. Dette vil gje ein reduksjon på om lag 15 000 t CO2 per år, fortalte Wiig
Utskiftbare batteri
Fartøya vil ha utskiftbare batteri plassert på akterdekk, eit system som har fått namnet SHIFTR.
Dei nye fartøya vil ikkje vera i drift frå oppstart av kontrakten i januar, men koma på plass i løpet av 2024. I mellomtida vil det gå andre fartøy som oppfyller krava som er stilt i kontrakten.
Den nye teknologien går ut på at ein autonom robot byter fartøya sine batteri når det kjem til kai. Fartøyet kan segla vidare, medan batteria står att i batteribytestasjonen til neste byte.
Det heile gir ein jamnare belastning på straumnettet enn hurtiglading, noko som reduserar behovet for å byggja ut nettkapasiteten ved kaiene.
– Batteribytteroboten kan plasserast på fast kai eller på ein lekter. I Møre og Romsdal ser Norled for seg at det kan vere robotisert batteriskift på to anløp i ruta, i Kristiansund og i Kjørsvikbugen, forklarte Wiig under orienteringa.
Den nye teknologien med byting av batteri gjer også at batteria om bord kan vera mindre. Mindre vekt reduserer energiforbruket til fartøya, og gjer det mogleg å oppretthalde farta som hurtigbåtar har, mellom 30-35 knop
Smøla
Samferdselsutvalet føresette også i mandatet i 2021, at gjennomgåande rutetilbod og tilbod til og frå Smøla morgon og kveld skulle gjennomførast. Anløpsstaden på Smøla er Edøy.
– Dette er godt ivaretatt i designet på dei nye fartøya. Dei har effektive skrog med gode sjøeigenskapar og nedsøkkbare baugthrusterar, som viktige faktorar for manøvreringa. Dette vil legge til rette for best mogleg regularitet, også på Smøla, avslutta Wiig.
Les også:
-
– Fylkeskommuner som er usikre kan ta direkte kontakt med Miljødirektoratet
Stortingsrepresentant Lars Haltbrekken (SV) ville vite hvordan hurtigbåtprogrammet kan bidra til flere fylkeskommunale nullutslipps hurtigbåter, og stilte et skriftlig spørsmål til klima- og miljøministeren. Nå har han fått svar.
-
100 på samling for hurtigbåtnavigatører
NHO Sjøfart og Hurtigbåtforbundet samlet 100 assessorer og landansatte som jobber med hurtigbåt for faglig påfyll i Oslo. Assessorene er erfarne navigatører med spesielt ansvar for utsjekk av nytt personell på fartøy.
-
Norled hedret for sin grønne satsing
Ferje- og hurtigbåtrederiet Norled vinner pris for deres lederskap og fremragende bidrag til å fremme det grønne skiftet på sjøen.
-
Spør om finansiering av nullutslipps hurtigbåter
Klima- og miljøminister Tore O. Sandvik må svare på om fylkeskommunene vil kunne få en rask avklaring på om fylkeskommunene er støtteberettiget gjennom hurtigbåtprogrammet.
-
Verdens raskeste elektriske hurtigbåt klar for Norge
I Stockholm tas nå verdens første elektriske foilende passasjerbåt i bruk i kollektivtrafikken. Candela P-12 «Nova» er verdens raskeste og mest effektive elektriske hurtigbåt, takket være vinger under vannet.
-
Ber om navnehjelp til nye hurtigbåter
Hva skal barnet hete? er det mange foreldre som har spurt seg når barnet kommer. Det gjør også Fjord1 i disse dager som trenger hjelp til å finne navn til to hurtigbåter.