Lokalt verft skal bygga lekter til batteribytte-robot
Fosen Yard skal levera lekterar til Norled som skal husa batteribyttestasjonar for dei nye hurtigbåtane som kjem i Trøndelag, skriv Norled på LinkedIN.
Det er snakk om tre lekterar som skal byggjast til batteribytte-roboten SHIFTR, som dei nye fartøya som skal trafikkera i Trondheimsfjorden skal nytta.
Desse lekterane skal vera i stål og vert 12,6 meter x 10 meter. Desse vert ferdig montert med SHIFTR og plassert på lokasjonar i Trondheim, Brekstad og Kristiansund. Avtalen inneheld òg opsjon på ein fjerde lekter.
- Me ser fram til samarbeidet med Fosen Yard om å sørgja for å gjera Trondheimsfjorden meir miljøvenleg. For å realisera ny teknologi er me avhengig av gode samarbeidspartnarar som Fosen Yard, seier teknisk direktør i Norled, Erlend Hovland.
Vidare skriv Norled at kontrakten vil sørgja for aktivitet på verftet i ein periode på ti månadar med moglegheit for fleire leveransar for yttarlegare lekterar andre stader i landet.
Prosjektet vil sysselsetja 20 personar.
- Me er svært glade for kontrakten med Norled, som er ein betydeleg aktør langs kysten. Me synst det er ekstra moro at dette er nyskaping for å redusera utslepp frå hurtigbåtane som seglar forbi verftet vårt her i Trøndelag kvar dag. Me ser fram til vidare samarbeid med Norled, seier administrerande direktør i Fosen Yard, Anders Straumsheim.
Les også:
-
Ber om navnehjelp til nye hurtigbåter
Hva skal barnet hete? er det mange foreldre som har spurt seg når barnet kommer. Det gjør også Fjord1 i disse dager som trenger hjelp til å finne navn til to hurtigbåter.
-
Tersan og Tersan Havyard starter stålkutting for Norges største batteriferger
Tersan Shipyard kunngjør den offisielle oppstarten av stålkutting for fire batteridrevne ferger, bestilt av Norled. Dette er et prosjekt for både Tersan Shipyard og Tersan Havyard, da de to verftene samarbeider om sitt første prosjekt.
-
– La Statens vegvesen ta over de lengste hurtigbåtsambandene
Norske fylkeskommuner mangler penger, og kanskje også kompetansen, til å lede omstillingen til nullutslipp på de lengste og mest krevende hurtigbåtsambandene.
-
– Dette er de reelle utslippstallene for hurtigbåt
Tallene som det ofte vises til når man omtaler hurtigbåt som en miljøversting stammer fra 1993. Daglig leder i Oma Baatbyggeri, Gunnar Jan Oma, har sett seg lei på dette og analysert reelle utslipp i 2024.
-
Fjernet krav om nullutslipp for hurtigbåter
I forslaget til statsbudsjett for 2025 kommer det frem at regjeringen vil ha krav til nullutslipp i ferger fra 2025. Dermed er hurtigbåtene tatt ut av forskriften som ble lansert i mai 2023.
-
Styrker Hurtigbåtprogrammet med 200 millioner kroner
Regjeringen foreslår i statsbudsjettet for 2025 å øke støtten til fylkeskommunale hurtigbåtprosjekter med 200 millioner kroner.
-
Brunvoll med propulsjon for fire nye ferger
Brunvoll er valgt til å levere azimuth fremdriftsthrustere og thrusterkontrollsystemer for Norleds fire neste hybridferger. Fartøyene vil betjene rutene mellom Stokkvågen, Lovund og Træna på Helgelandskysten. Fergene er designet av LMG Marin og skal bygges ved Tersan Havyard-verftet.
-
– Med dette drivstoffet kan vi nå 2030 målene i dag
Innen seks år skal norske skip ha kuttet CO₂-utslippene med 50 prosent, sammenlignet med 2008. Ved å ta i bruk HVO kan man nå dette i dag.
-
Ship of The Year 2024 – Her er de nominerte
Juryen i Ship of The Year har valgt ut de tre fartøyene som kjemper om å bli kåret til Ship of The Year under SMM i Hamburg i september. – En god variasjon av fartøy, sier juryleder og redaktør i Skipsrevyen, Helge Martin Markussen
-
Nå kommer den splitter nye hurtigbåten til Trondheim
Fartøyet skal trafikkere sambandet 810 Trondheim - Vanvikan.