Knallstart for nytt selskap
Det nyoppstartede tilbudet til Vard Group, Vard Services, har hatt en pangstart med et ordreinntak på 527 millioner kroner.
Vard Services ble opprettet i juli i fjor, og skal gi et samlet tilbud til kundene når det gjelder ettermarkedstjenester. Disse tjenestene inkluderer reparasjoner, ombygginger, delesalg og annen service.
- VARD ønsker å fokusere mer på tjenestene nye og etablerte kunder har behov for i hele livsløpet til et fartøy. Gjennom å etablere ett kontaktpunkt for dem som ønsker å ta kontakt med et av VARDs selskap, forenkler vi tilgangen til tjenestene våre for kundene, sier Wilhelm Eggesbø, Senior Vice President Vard Services, i en pressemelding.
Solgte for 527 millioner kroner
I sitt første driftsår solgte senteret tjenester for 527 millioner kroner, noe selskapet bekrefter var over budsjett.
Vard Services’ Customer Service Senter er nå kontaktpunktet for kunder som kjøper fartøy fra VARD, og skal sikre at kundene får den rette bistanden når de trenger den uansett hvor de er i prossessen og livssyklusen til fartøyet.
- Med kundesenteret oppnår vi fleksibiliteten og oversikten vi trenger, og kundene våre får det enkelt når de henvender seg til oss, sier Eggesbø.
Gode utsikter for Vard
Også VARD står sterkt i dagens marked. I løpet av desember 2023 hadde VARD sitt høyeste ordreinntak i løpet av en måned noen sinne, og signerte kontrakter for nærmere åtte milliarder kroner.
Den rekordhøye ordreinngangen påvirker også Vards behov for flere ansatte i Norge:
- I tillegg til rekrutteringen vi gjorde i 2023, må vi ansette nærmere 150 nye medarbeidere i Norge i løpet av 2024, sa Administrerende direktør i VARD, Alberto Maestrini, i en pressemelding den gangen.