- Bygger merkevaren Norge
Servogear og Future of the Fjords trekkes frem som eksempler på innovative, grønne løsninger som verden bør vite om under innovasjonstalen 2018 i Bergen tirsdag.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Tirsdag 5. juni holder Nina Broch Mathisen, direktør for Innovasjon Norge Vestlandet sin årlige innovasjonstale i Bergen. Årets tema er "Merkevaren Norge," med fokus på hvordan man kan øke norsk eksport og utenlandske investeringer til Norge og Hordaland.
– Jeg er imponert over den maritime næringen og norsk skipsfart som virkelig satser på grønne løsninger. Vi har selskaper her som har utviklet utslippsfrie passasjerskip, det er imponerende teknologi, og vi er fremst i verden på omårdet for utslippsfrie og tilnærmet utslippsfrie transportløsninger. Dette er med på å bygge merkevaren Norge, og gjøre oss kjent for å ha grønne løsninger.
Digtalt utstillingsvindu
Under arrangementet i Bergen presenterer Innovasjon Norge “The Explorer”, et nytt digitalt utstillingsvindu for norske, grønne løsninger, de håper vi bli et sentralt verktøy for å øke norsk eksport. Under arrangementet forteller blant andre The Fjords og Servogear, som representanter for den maritime næringen, hvorfor det er viktig for dem å være synlige på i det nye utstillingsvinduet
– Vi er stolte av å få være med her. Vi er en stor aktør i et lite land, men utenfor Norge er vi små, så der hare vi en jobb å gjøre, påpeker Torleif Stokke, daglig leder i Servogear overfor Skipsrevyen.
Av andre prominente gjester er blant andre fylkesordfører i Hordaland Anne Gine Hestetun, olje-og energiminister Terje Søviknes.