Stadig flere kontrakter for Marine Manager

Nylig signerte Marine Manager en kontrakt om samarbeid med Brødrene Aa. - Det dukker stadig opp spennende kontrakter. Vi håper på å kunne vokse oss sterke nok til å ansette flere folk i løpet av neste år, forteller daglig leder i Marine Manager, Torstein Rasmussen, til Skipsrevyen.

Publisert Sist oppdatert

Marine Manager har utviklet arbeidsverktøyet Marine Manager, en app som lar rederi, verft og utstyrsleverandører ha tilgang til å legge inn notater, gruppevarsler, arbeidsoppgaver, budsjettendringer og fremgang, som noteres til arbeidsprosessen i sin helhet.

- Slik kan alle parter enkelt ha den samme oversikten, og fremgangen kan enkelt overvåkes, forklarer daglig leder i Marine Manager, Torstein Rasmussen, til Skipsrevyen.

Lik verktøyene vi allerede har i dagliglivet

Plattformen er en digital standard for samarbeid mellom rederi, verft og tilsynsorgan som etablerer og deler en felles plattform for all informasjonsutveksling knyttet til alle arbeidsoppgavene i prosjektet. Effekten av verktøyet får kunden med det samme det tas i bruk.

Verft, rederi og leverandører bruker den samme appen, der all kommunikasjon, tegninger, endringer og tilpasninger varsles brukerne.

- Denne plattformen er nokså ny, men vi opplever at folk er velvillige til å oppdage en ny måte å jobbe på med medieverktøy. Denne appen er enkel å jobbe med, og minner mye om de appene mange av oss bruker av sosiale medier i dagliglivet. Det er enkelt å forstå, og langt mer effektivt enn andre måter å jobbe på, forteller Rasmussen.

Systemet er sky-basert.

Nye, spennende kontrakter

Torstein Ramussen, daglig leder for Marine Manager.

Nylig kunne Marine Manager meddele at Brødrene Aa inngår et samarbeid innen digitalisering av rutiner for verkstedsopphold av hurtiggående passasjerbåter.

Marine Manager ser frem til å utvikle seg videre ved å jobbe smart sammen med kunder og samarbeidspartnere. Pilotprosjektet ble gjennomført på MS «Tyrhaug», der de inviterte med Torghatten inn i Marine Manager for best mulig gjennomføring og dokumentasjon.

- Jeg syns dette fungerte veldig bra, sier leder for serviceavdelingen i Brødrene Aa, Jon Martin Rønnekleiv.

- Det dukker stadig opp spennende kontrakter, vi er i gang med samarbeid med flere interessante selskap, og opptaksmengden er økende. Det er en aksept for denne måten å jobbe på, og det blir stadig mer populært, forteller Rasmussen.

Ser for seg sterk vekst

- Vi høster veldig av å lære av de kundene vi allerede har. Vi tilpasser oss og jobber videre med å videreutvikle og tilpasse verktøyet hele tiden, slik at det bare kan bli bedre. Nå begynner vi å få kunder langs hele kysten, så hovedfokuset vårt ligger på å fokusere på den gode kvaliteten slik at hver og en av kundene får de gode opplevelsene rundt verktøyet de har tatt i bruk.

Fokuset er på å fortsette å ha sunn vekst, også i tiden som kommer:

- Vi håper på å kunne vokse oss sterke nok til å ansette flere folk i løpet av neste år, avslutter Rasmussen.