Per Haukedal – 40 år i Skipsrevyen
Annonsesjef Per Haukedal (60) er den av Skipsrevyens ansatte med lengst fartstid. Han har vært med nesten helt siden begynnelsen, og kan nå feire 40 år i jobben. Gjennom alle disse årene har Haukedal opparbeidet seg en unik kunnskap om norsk maritim virksomhet, og tenker ikke å kaste inn håndkleet med det aller første.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Per Haukedal har vært ansvarlig for annonsesiden i Skipsrevyen mer eller mindre sammenhengende de 40 siste årene, som oftest sammen med en medarbeider eller to. Det betyr at han har vært en nøkkelperson i forbindelse med å sikre bladet et solid økonomisk fundament.
– I begynnelsen arbeidet vi nesten døgnet rundt, sier Haukedal. – Kom på jobb tidlig om morgenen, arbeidet til sent på kvelden, sov på jobben og fortsatte neste dag. Slik fortsatte vi til vi hadde sikret oss et godt fotfeste i markedet, uttaler han.
I dag er arbeidsuken noe mer ”sivilisert”, selv om det fortsatt drar seg til i perioder. Og Haukedal kan gledelig konstatere at annonsørene fortsatt ser verdien av å annonsere i Skipsrevyen. – Jeg har kunder som har vært med meg helt fra begynnelsen av, sier Haukedal, og fortsetter; – Det er et svært interessant segment vi opererer i, og dette er også noe av grunnen til at jeg blitt værende i så mange år. For meg har Skipsrevyen vært en bra arbeidsplass, og jeg tenker å klore meg fast noen år til, avslutter han.
Skipsrevyens daglige leder og ansvarlig redaktør, Asle B. Strønen, understreker at Per Haukedal med sin inngående kjennskap til det maritime markedet i hele Norden, er en betydelig kapasitet for produktet Skipsrevyen. – Vi gratulerer med jubileet og håper å dra nytte av Haukedals erfaring i mange år til, sier Strønen.