Messegigant satser på maritim næring
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Offshore Media Group som står bak landets største årlige oljemesse Offshore Technology Days beveger seg nå inn i maritim næring.
Selskapet, hvor tidligere daglig leder av Maritimt Forum Hege Solbakken nettopp tok over som administrerende direktør, arrangerer sammen med Bergens Tidende Maritim Innkjøpskonferanse i Bergen 29.oktober.
Naturlig utvidelse
-Maritim næring vokser stadig tettere sammen med olje- og gassnæringen hvor Offshore Media Group i over tyve år har arrangert messer og konferanser. Derfor er det naturlig for oss å utvide vårt bransjeperspektiv, sier Solbakken i en pressemelding.
Maritim Innkjøpskonferanse er inspirert av Oljebransjens Innkjøpskonferanse og samler innkjøpere, supply chain, logistikk med salgs- og markedspersonell fra leverandørsiden.
Forretningsarena
Konferansen kombinerer faglige innlegg om innkjøp til næringen med en egen Maritim Møtebørs som arrangeres parallelt. – Her kan delegatene få booke egne salgsmøter med innkjøpere fra firma som Eidesvik, Solstad, DOF og flere, forteller Solbakken.
- Med vår erfaring fra oljebransjen på gjennomføring og konseptutvikling ønsker vi å lage en konferanse som i størst mulig grad legger til rette for å gjøre forretninger og styrke det maritime miljøet i Norge, avslutter Solbakken.