Hege Solbakken (Foto:Anne Lise Nordheim/Kommunal- og regionaldepartementet)

Messegigant satser på maritim næring

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Offshore Media Group som står bak landets største årlige oljemesse Offshore Technology Days beveger seg nå inn i maritim næring.

Selskapet, hvor tidligere daglig leder av Maritimt Forum Hege Solbakken nettopp tok over som administrerende direktør, arrangerer sammen med Bergens Tidende Maritim Innkjøpskonferanse i Bergen 29.oktober.

Naturlig utvidelse

-Maritim næring vokser stadig tettere sammen med olje- og gassnæringen hvor Offshore Media Group i over tyve år har arrangert messer og konferanser. Derfor er det naturlig for oss å utvide vårt bransjeperspektiv, sier Solbakken i en pressemelding.

Maritim Innkjøpskonferanse er inspirert av Oljebransjens Innkjøpskonferanse og samler innkjøpere, supply chain, logistikk med salgs- og markedspersonell fra leverandørsiden.

Forretningsarena

Konferansen kombinerer faglige innlegg om innkjøp til næringen med en egen Maritim Møtebørs som arrangeres parallelt. – Her kan delegatene få booke egne salgsmøter med innkjøpere fra firma som Eidesvik, Solstad, DOF og flere, forteller Solbakken.

- Med vår erfaring fra oljebransjen på gjennomføring og konseptutvikling ønsker vi å lage en konferanse som i størst mulig grad legger til rette for å gjøre forretninger og styrke det maritime miljøet i Norge, avslutter Solbakken.