Havyard forsterker
Havyard Group har forsterka staben ved hovedkontoret i Fosnavåg.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
1. september startet Per-Jan Brekke i stillingen som informasjonssjef for Havyard Group, og samme dag tiltrådte Gisle Vinjevoll Thrane som salgssjef for Havyard Global Solutions.
Per-Jan Brekke er 48 år og kommer fra stillingen som sportsredaktør i Drammens Tidende. Per-Jan er opprinnelig fra Fosnavåg og er utdannet innen kommunal planlegging og offentlig administrasjon. Den nye informasjonssjefen har jobbet innen media siden 1988 blant annet i aviser som Møre, Fjordenes Tidende og de siste 23 årene i Drammens Tidende. Der har han blant annet jobbet en lengre periode med politikk, kommunalt stoff og krim. De siste seks årene har han vært redaktør for sportsavdelingen.
Den nye informasjonssjefen skal ha ansvaret for bygge merkevaren Havyard i tillegg til intern og ekstern kommunikasjon, samt mediehåndtering utad.
- Det er en rivende utvikling både her i Fosnavåg og innen offshore- og skipsbyggingsnæringen. Havyard har vært, og skal være, ledende innen denne bransjen, og jeg gleder meg skikkelig til å gi mitt bidrag til at merkevaren Havyard utvikler seg i riktig retning, uttaler Per-Jan Brekke.
Gisle Vinjevoll Thrane, er ny salgssjef for Havyard design og systempakker. 39-åringen kommer fra stillingen som salgssjef i Ulstein Design & Solutions.
Thrane flytta fra Oslo til Herøy for tre år siden.
Den nye salgssjefen vil ha ansvar for salg av Havyard design og systempakker til rederi og skipsverft som bygger utenom Havyards egne verft.
- Jeg ser fram til å bidra til den spennende utviklingen i Havyard Group, uttaler den nye salgssjefen. Havyard har stor fokus på å utvikle og levere produkt som markedet etterspør og på å sørge for at kunden blir tilfreds med det han får levert fra oss, sier Thrane.
Begge nyansatte vil ha kontor ved Havyard Groups hovedkontor på Mjølstadneset i Herøy.
- Vi ser at vår produkt blir godt mottatt i markedet og at vi har vært i stand til å gjøre Havyard kjent i store deler av den maritime verden. Konkurransen blir imidlertid ikke mindre framover og vi må fortsette å utvikle produkt og organisasjon for å fortsette å være i stand til å tilfredsstille våre kunder med de produktene de har behov for. For å gjøre dette må vi være i tett dialog med våre kunder og ha god kjennskap til hva markedet forlanger av oss. I tillegg er det viktig at vi opptrer på en slik måte at vi bygger positivt omdømme for selskapet og forsterker dette gjennom god kommunikasjon både eksternt og internt. Derfor er det veldig viktig for oss at vi har kunnet forsterke teamet vårt med Per-Jan og Gisle som med sin kompetanse vil være med å løfte Havyard videre, uttaler Gunnar Larsen, direktør for foretningsområdet Havyard Global Solutions.