Fujien Mawei har levert den første Havyard 832 PSV fra Kina
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Forrige uke leverte Fujian Mawei Shipbuilding sitt nybygg MW627-1, et Havyard 832 plattform forsyningsskip, til SINOPEC Shanghai Offshore Petroleum Bureau Shipping Branch Company.
I februar 2013 skrev Havyard Design & Solutions en kontrakt med Fujien Mawei Shipbuilding på levering av en designpakke for bygging av en Havyard 832 PSV til Sinopec. Forrige uke, en måned før den avtalte leveringsdatoen levert verftet skipet til rederen.
Dette skipet er den første Havyard 832 PSV levert fra et kinesisk verft og også det første Havyard design klassifisert av China Classification Society (CCS). Havyard har samarbeidet tett med rederi, skipsverft og klasseselskap i løpet av prosjektet. Designerne fra Havyard har besøkt byggeverftet og CCS approbasjonssenter i en planlagt intervall for å sikre at designarbeidet støtter en strømlinjeformet byggeprosess.
Går rett i arbeid
Leveringsseremonien for skipet ble holdt ved verftet 25 mars og navnet på fartøyet er «Kan Tan 312". Mr. Ge Weimin, visesjef Sinopec Shanghai var fornøyd under leveringsseremonien.
– Det er et flott skip med et kvalitetsdesign. Vi er glade for å ha henne i vår flåte. Hun har allerede fått et charter og skal arbeide i Sør-Kinahavet og vil utføre forsyningsarbeid fra Shenzhen havn for oljefeltene til CNOOC., sier Mr. Ge.
Sinopec har allerede fått en AHTS av Havyard 843 design, «MV Kantan 225» i 2012, og har fortsatt har en Havyard 832LSE design under bygging, som skal leveres i 2016.
Sinopec, er det nest største oljeselskapet i Kina og den største produsent og leverandør av raffinerte oljeprodukter. Rederidelen av selskapet støtter selskapets lete- og produksjonsaktiviteter i kinesisk farvann. Sinopec charter også OSV tjenester fra andre rederier for å støtte sin aktivitet.
Det kommer mer fra Kina
I tillegg til Nybygg MW627-1, kommer Fujien Mawei Shipbuilding til å levere en Havyard 832 L SE til Sinopec i 2016. I tillegg har Havyard Design & Solutions skrevet kontrakt med Huangpu Wencong Shipyard for levering av design og utstyrspakker for bygging av ytterligere seks Havyard 832 plattform forsyningsskip. Fire av disse er for China Offshore Services Limited (COSL).
Suksessen Havyard 832
Det første Havyard 832 plattform forsyningsskipet (PSV) ble utviklet i 2007 og nesten 30 skip av denne typen er enten levert eller er for tiden under bygging. Havyard 832 PSV ble utviklet for å tjene et konkret behov i forhold til størrelse og kapasitet, sikkerhet, drivstofføkonomi og å være miljøvennlig. Havyard 832 har oppnådd stor suksess, dannet et nytt segment innen PSV markedet, og konkurrerende designere har utviklet design som har basis i de samme behovene.
Siden 2008 har Havyard 832 designet har blitt kontinuerlig forbedret basert på tilbakemeldinger fra kunder, forskning og utvikling, og tilgjengeligheten av ny teknologi. Dette designen har også blitt brukt som fundament for utvikling av nye typer skip, for eksempel vindmølle service skipet Havyard 832 SOV, som Esvagt nylig har tatt levering to skip av.
Fujian Mawei Shipbuilding NB MW627-1
Lengde: 80,60 m
Bredde: 17,60 m
Fart: 14,8 knop
Innredning: 26 personer
Dødvekt: 3600 tonn
Dekksareal 815 m2
Klasse: CSA Offshore Supply Ship; Clean-FTP-NEC-SEC-AFS-GRP-BWMP; Comf (Noise); Comf (Vib); Oil recovery; FiFi-1; ICE B CSM AUT-0; DP-2