Frode Støldal er administrerende direktør for MCP. Foto: MCP

33 cruiseskip får mobildekning og internett-tilgang fra MCP

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Carnival Cruises velger MCP til seks av ni virksomheter.

MCP har signert en femårskontrakt med Carnival Corporation. 33 store cruiseskip skal utstyres med selskapets avanserte telekommunikasjonsløsninger, noe som gjør at 130 000 mennesker hver dag kan bruke mobiltelefonen og surfe på internett til havs. Dette er selskapets største kontrakt noensinne.

For å levere de beste mobile opplevelser til mannskap og passasjerer har Carnival Corporation valgt MCP som leverandør til seks av sine ni cruisevirksomheter. Avtalen er en fornyelse for flere skip og en utvidelse til mange nye fartøy. MCP skal være eksklusiv leverandør av mobilkommunikasjon og internett-tjenester til tolv AIDA skip, fem Costa skip, tre Cunard skip, to Princess Cruises skip, tre P&O Cruises (Australia) skip og åtte P&O (UK) cruiseskip.

- En slik avtale viser hvordan vi kan sikre bedre brukeropplevelser for gjestene ved å samarbeide på tvers av våre virksomheter, sier Ramon Millan, CIO i Carnival Corporation. – Vi skal sammen med MCP rulle ut de beste og mest verdiskapende tjenestene med nyskapende teknologi, sier han.

Carnival Corporation er et globalt cruiseselskap og blant verdens største aktører innen turisme. De eier ni ledende merkevarer i cruisemarkedet som Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Princess Cruises og Seabourn i USA, P&O Cruises og Cunard i UK, AIDA Cruises i Tyskland, Costa Cruises og Ibero Cruceros i Syd-Europa. Konsernet betjener 10 millioner turister hvert år.

- Det er en glede å utstyre så mange av Carnival Corporation sine skip med løsninger som gir de samme kommunikasjonsmuligheter til havs som på land. Det er vår desidert største kontrakt noen gang og avtalen styrker vår posisjon i cruisemarkedet, og vi vinner mange nye skip, også noen som seiler i Europa, sier administrerende direktør for MCP, Frode Støldal.

– Vi ser frem til et tett samarbeid med Carnival rundt utrullingen av nye typer kommunikasjonstilbud. Internett-tjenester og mobildata til havs er i stor vekst og vi ser frem til å være med på å bygge den digitale fremtiden for alle som jobber og reiser i maritime miljø. Tilgang til internett gir muligheter og er et gode som bør være tilgjengelige for alle, alltid. Vi er svært optimistiske til avtalen og skal sikre den høyeste kundetilfredsheten gjennom å levere tjenester med den høyeste kvaliteten, sier Støldal.