Dette blir en spektakulær opplevelse; når hun glir fremover helt lydløst i verdensarvfjorden Nærøyfjorden. Foto: Asle Strønen

Nå er navnet kjent!

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Vel, mange har nok kjent til navnet en stund - men nå har altså eierselskapet bak det unike Brødrene Aa fartøyet, som har gått under konseptnavnet SeaSight, frigitt fartøyets navn: Vision of the Fjords.

Vi har presentert konseptet ved flere anledninger både på web og i papirutgaven - konseptet er utvilsomt noe av det mest spennende som presenteres på fartøysfronten i år. CEO i The Fjords Rolf Sandvik forteller til www.skipsrevyen.no at navnet blir "Vision of the Fjords". Et navnevalg som tar i seg det teknologiløft som fartøyet representerer og det miljøansvar The Fjords ønsker å forvalte på vegne av Nærøyfjorden.

Med et futuristisk design og teknologisprengende hybrid fremdriftsanlegg installert i et avansert karbonfiberskrog, plasserer The Fjords båten øverst som enhver turists foretrukne reisemåte innover verdensarvfjorden. Heretter blir det umulig å ta den turen i en av de andre og utrangerte 30-40 år gamle og støyende turistbåtene.

Vi antar at The Fjords er svært så fokusert på om man skal erklære opsjonen man har på en båt nummer to fra Brødrene Aa. Svaret kommer i løpet av sommeren.

Du kan lese mer om Vision of the Fjords i førstkommende utgave av Skipsrevyen.

Her ser du forrige web-oppslag vi hadde om denne båten.

Design, materialvalg og innovasjon plasserer Vision of the Fjords blant de mest fascinerende skip som leveres i løpet av 2016. Bilder: Asle Strønen

Denne hekken passerer deg lydløst innover Nærøyfjorden.

Dette er noen av de sentrale personene som arbeider med konseptet Vision of the Fjords. Fra venstre Torstein Aa, Tor Øyvin Aa (begge Brødrene Aa AS), Rolf Sandvik (CEO The Fjords) John Nauckhoff (kaptein) og David Westergård Jansson (chief).