Illustrasjonsfoto

Kontraktsoppdateringer fra Bergen Group Shipbuilding

De to russisk-eide rederiene Aqueda Shipping Limited og Mariora Shipping Limited har ikke fått oppnådd finansiering på bygging av to avanserte trålere innen den tiden som var avtalt i kontrakten med Bergen Group sitt datterselskap Bergen Group BMV.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Leveransene av de to trålerne var estimert til slutten av 2011. Den utgåtte gyldighetstiden på kontrakten får ingen konsekvenser for konsernets virksomhet og resultater for 2009.
Da kontrakten ble inngått den 1. juni 2009 hadde den en antatt verdi på NOK 2,7 milliarder. Selv om Bergen Group nå velger å flytte den utløpte kontrakten ut av konsernets ordrereserve, opprettholdes det en god dialog med de russiske rederiene med tanke på å gjenoppta samarbeidet knyttet til prosjektet.
Bergen Group Fosen
Bergen Group Fosen og BOA Group har forlenget gyldigheten på kontraktene om bygging av fire multifunksjonelle PSV'er og en standard PSV til primo januar 2010. Kontraktene som ble inngått i april 2009, er fremdeles betinget av finansiering og styregodkjenning. Den estimerte kontraktsverdien på NOK 2,74 milliarder har ikke vært inkludert i Bergen Group sin ordrereserve.

Se også: Bergen Group med milliardkontrakt